Tesztállások sakkprogramok számára
#21
[Kép: likujztre.jpg]
screen shot on pc

Világos lép.
Erről az állásról szeretnék kérni egy elemzést, hogy melyik a legjobb lépés.
Houdini 2.0c kayra nálam csakis c3-at javasolja, ami szerintem is a legjobb, de más programok inkább c4-et lépnének, ami minden bizonnyal hiba, és kivédhetetlen hátrányhoz vezeti világost.
Rybkachess elsősorban neked írom, mert nem tudok itt más programszakértőt, főleg erős géppel. vigyorgás
Válaszol
#22
Nekem 3 perc gondolkodás után 1.Re1-et lép a gép. a4 2.Ba2 b6 3.Bg5 Bb7 = állással. Majd c3 tervvel és Ne5 ha sötét Nf6-ot lép Az állás egyenlőnek mondható, talán egy parányi előnye abban nyilvánul meg világosnak, hogy az "e" vonalon van a bástyája.
Üdv: rybkachess
Válaszol
#23
Köszi szépen! kacsintás
Válaszol
#24
Kipróbáltam a Houdini 4 Standard-et ezzel a tesztállással.
Először Bg5-öt akart lépni, néhány perc után c3-at, végül Re1-nél maradt végleg.
Úgyhogy szerintem jól működik. kacsintásnagyszerű
Válaszol
#25
(2013-11-10, 14:42:47)XBOARD Írta: Köszi szépen! kacsintás

Hello XB küldenél egy linket privátba ? A jól működő Hou 4 érdekelne.
Köszönettel
Válaszol
#26
Eddig jó volt, de miután feltettem a Deep Fritz 14-et, azóta kiírja, hogy nincs aktiválva, és nem is működik elég jól. szomorúság
Dolgozom a problémán.
Lehet, hogy eddig is kiírta, csak nem vettem észre, vagy időkorlátos, stb.
Válaszol
#27
Szerintem kilövik a netre a megoldást, mert ez a tapasztalat. Nem várok addig, megrendeltem ma.
De azért THX. XB

ui: Chessbaze verzsönnek köze nincs hozzá !
Ha eddig ment uninstall ecetera, a reg adatbazisban is.
Válaszol
#28
(2013-12-02, 21:53:14)kabala Írta: Szerintem kilövik a netre a megoldást, mert ez a tapasztalat. Nem várok addig, megrendeltem ma.
De azért THX. XB

ui: Chessbaze verzsönnek köze nincs hozzá !
Ha eddig ment uninstall ecetera, a reg adatbazisban is.

Én tuti nem rendelem meg, nemsokára meglesz minden verzió belőle. Linkelem a teljesértékű motort majd. Ami esetleg most van fent, az gagyi lehet, vagy vírus.. Crackereknek is időbe telik. 2 hetet kell várni kb. Megéri..
Üdv: rybkachess
Válaszol
#29
A Chessmaster 11 vs Rybka egyik fordulópontja.
Sok jó lépés van, de érdekes módon nálam a hooudini 2 rossz lépésekkel is próbálkozott, ez lehet a program egyik BUG-ja?
Rybkachess, ha lesz időd és kedved megnézheted miket lehet ebből kihozni.
A 18. ...Na4 a Hou2 szerint vesztő lépés, ahonnan közel 2.00-ás előnye lesz világosnak.

[Kép: teszt54321.jpg]
screen grab
Válaszol
#30
(2013-12-30, 15:50:44)XBOARD Írta: A Chessmaster 11 vs Rybka egyik fordulópontja.
Sok jó lépés van, de érdekes módon nálam a hooudini 2 rossz lépésekkel is próbálkozott, ez lehet a program egyik BUG-ja?
Rybkachess, ha lesz időd és kedved megnézheted miket lehet ebből kihozni.
A 18. ...Na4 a Hou2 szerint vesztő lépés, ahonnan közel 2.00-ás előnye lesz világosnak.

[Kép: teszt54321.jpg]
screen grab

Köszi az állást! Nem teljesen értem 18.-Na4 lépést. Az tényleg vesztő sötéttel. Viszont Houdini 4 pro azonnal 18.-g6 lépést lépi. h6 gyalog gyenge, sötét királyszárnya sebezhetővé válik. Látni lehet, hogy Bxh6 majd Vxh6 után Nh5! fenyeget, ami az f6 védő lovat akarja eltávolítani, és h7-en mattot adni. Szóval 18.-g6 a lépés feketével, de az sem egy életbiztosítás. 19.Bxg6 Qxb2 20. h4!+/- van, szóval fekete nem áll jól, de konkrétan még hosszú folyamat a parti nyerése.
18.-g5-re is 19.Bxg5! lépés van. Látni, hogy Ngf5, Nh5 is fenyeget, sötét állása rossz. Buta lépést nem számol nálam a gép.
Üdv: rybkachess
Válaszol
#31
(2013-06-07, 01:24:33)rybkachess Írta: Ez ugye a Dán csel, gépem, Houdini 3 pro szerint =+ 0.5-0.7 max van és van egy megnyitás amit gépek játszottak le: Sötét mindegyik változatban nyert, bár lehet, hogy vannak jobb lépések is, ezeket nem az én gépem játszotta.

1. e4 e5 2. d4 exd4 3. c3 dxc3 4. Bc4 cxb2 5. Bxb2 Bb4+ 6. Kf1 (6. Nc3 Nf6 7.
Qb3 Qe7 8. Nge2 b5 9. Bxb5 a6 10. Bc4 Nc6 11. O-O Rb8 12. Qc2 Ne5 13. Nd5 Nxd5
14. Bxd5 c6 15. a3 Ba5 16. Ba2 O-O 17. Rab1 d6 18. Nd4 Bb6 19. Nf5 Bxf5 20.
exf5 Bc5 21. Rbe1 Rfe8 22. h3 a5 23. Kh1 Qf8 24. Re4 Kh8 25. a4 f6 26. Be6 Rb7
27. f4 Nf7 28. Rfe1 Reb8 29. Bxf7 Qxf7 30. Bc3 h6 31. Re6 Qh5 32. Bxa5 Rb2 33.
Qc4 Bf2 34. Bc3 d5 35. Qd3 R2b3 36. Rf1 d4 37. Rxc6 Be3 38. Rc4 Kh7 39. Kh2 Ra3
40. Rxd4 Bxd4 41. Qxd4 Rc8 42. Rf3 Qe8 43. Rg3 Qc6 44. Be1 Rxg3 45. Kxg3 Re8
46. Bf2 Re4 47. Qd2 Rxa4 48. Qd3 Ra2 49. Qd1 Qc3+ 50. Qf3 Qc2 -+) 6... Nf6 7. e5
d5 8. Bb5+ Nfd7 9. Qg4 Qe7
(9... Bc5 10. Qxg7 Rf8 11. Nc3 c6 12. Nf3 cxb5 13.
Nxd5 Nc6 14. Re1 Nb6 15. Nf6+ Ke7 16. Kg1 Qd3 17. Ne4 Bb4 18. Bc1 Be6 19. a3
Bxe1 20. Bg5+ Ke8 21. Nf6+ Kd8 22. Qxf8+ Kc7 23. Qd6+ Qxd6 24. exd6+ Kxd6 25.
Nxe1 Nc4 26. f3 Nxa3 27. Kf2 Nc4 28. Nxh7 a5 29. Nf6 a4 30. Nd3 b4 31. Bf4+ Ke7
32. Bg5 b3 33. h4 a3 34. h5 b2 35. h6 Bf5 36. Ne4+ Kd7 37. Rd1 Kc7 38. Bf6 Re8
39. Bc3 N6e5 40. Nxe5 Nxe5 41. Ke2 Nc4 42. Rf1 b5 43. Kd3 Rd8+ 44. Ke2 a2 45.
Bxb2 Bxe4 46. fxe4 Nxb2 47. h7 b4 48. e5 Nd1 49. Rxd1 Rxd1-+) 10. Qxg7 Rf8 11.
Nf3 c6 12. Bd3 f5 13. Qxe7+ Kxe7 14. Bc2 Nc5 15. Nc3 b6 16. Ne2 Ba6 17. Rd1 Ne4
18. Bd3 Bxd3 19. Rxd3 Nd7 20. g3 Bc5 21. Bd4 Bxd4 22. Rxd4 Ndc5 23. Kg2 Ne6 24.
Rd3 f4 25. Rc1 Kd7 26. Ned4 Nxd4 27. Rxd4 Rae8 28. Rd3 h5 29. Rdd1 Nc5 30. Rd2
Kc7 31. Re1 Ne4 32. Rd3 fxg3 33. hxg3 Rf5 34. a4 Ref8 35. Ree3 Nc5 36. Rd4 Ne6
37. Rd2 Kd7 38. Ra3 Rg8 39. Rb2 d4 40. Kf1 c5 41. a5 Kc6 42. axb6 axb6 43. Ra6
Rb8 44. Nd2 Nc7 45. Ra7 Rxe5 46. f4 Re7 47. Nc4 b5 48. Ne5+ Kd5 49. Rh2 Rh7 50.
Nd3 b4 -+


Lényeg, hogy fejlődési előnye van világosnak, viszont anyagi előnye sötétnek. Nehéz állás, világos megpróbál futópárjával és aktív állásával ellensúlyozni anyagi hátrányát. Én régen játszottam, igazából csak tanultam a varit, de az ilyen áldozatokat én már nem szoktam elfogadni, abból baj lehet. Ember ellen játszható, bár majd pár parti erejéig összerakom a gépeket milyen eredmények lesznek.

Houdini 4 pro nem ad akkora előnyt, jobban értékeli az állást de =+0.5 0.6 körül van az állás, szóval simán játszható 3 gyalog hátránnyal is emberek ellen. A kifejlődött futók nagyon erősek, világos fejlett, sokat jelenthet aki támadójátékos. Minél kifinomultabbak lesznek a programok, annál inkább jobban látja a pozíciót is. Mindenesetre, össze fogom engedni 10 partira ebből az állásból a gépeket, 5+2-es időbeosztással. Kíváncsi leszek mi lesz az eredmény.
Üdv: rybkachess
Válaszol
#32
Köszi szépen, hogy foglalkoztál a dologgal! nagyszerű

Szerintem a sakkprogramok egyértelműen jobbá teszik a versenysakkot.
A kielemzett változatok nem rontanak a játék élményén, inkább izgalmasabbá teszik, mert vagy ki lehet használni - vagy nem, és ez sok tényezőnek a függvénye.
Válaszol
#33
(2014-01-02, 22:16:56)XBOARD Írta: Köszi szépen, hogy foglalkoztál a dologgal! nagyszerű

Szerintem a sakkprogramok egyértelműen jobbá teszik a versenysakkot.
A kielemzett változatok nem rontanak a játék élményén, inkább izgalmasabbá teszik, mert vagy ki lehet használni - vagy nem, és ez sok tényezőnek a függvénye.
Szívesen. Bármilyen állást szívesen vizsgálok. Így van, sokkal jobb, világosabb egy-egy állás, ha megfelelő sakkprogrammal elemezzük őket. Sokat számít egy elemzett otthoni vari például versenysakkban. A gép megtalálja sokszor a legjobb terveket, amiből mi saját magunk is sokat tanulhatunk.
Üdv: rybkachess
Válaszol
#34
Érdekes, hogy a dán cselben az 5. - d5-öt tartják a legerősebb lépésnek, de a Houdini 4 Pro csak a 10. helyre sorolja. Jobbnak tartja a Qe7 folytatást, ami viszont a humán partikban elég rossz statisztikát mutat:

http://chessok.com/?page_id=352

Nekem úgy tűnik, hogy a gépek közötti partikban még mindig inkább az anyagi előny dönt, mint a pozíció, mivel a védekező fél nincs pszichológiai nyomás alatt, mint az ember, hanem szenvtelenül játssza a pontos lépéseket...
Válaszol
#35
(2014-01-04, 11:38:32)Amerigo61 Írta: Érdekes, hogy a dán cselben az 5. - d5-öt tartják a legerősebb lépésnek, de a Houdini 4 Pro csak a 10. helyre sorolja. Jobbnak tartja a Qe7 folytatást, ami viszont a humán partikban elég rossz statisztikát mutat:

http://chessok.com/?page_id=352

Nekem úgy tűnik, hogy a gépek közötti partikban még mindig inkább az anyagi előny dönt, mint a pozíció, mivel a védekező fél nincs pszichológiai nyomás alatt, mint az ember, hanem szenvtelenül játssza a pontos lépéseket...
Már nem teljesen. A mai programok már nem anyagiasak mint anno a commodore 64-en futtatott program, és még pár pentium gépeken. Régen apám üteget állított, az, hogy pl. futót b1-re, vezért d3-ra, majd az f6 lovat leüttette, így h7-en matt volt a gépnek. Apám szerint messzire tette a futót, bár kétlem, hogy a program másképp reagált volna erre, mint ha pl c2-őn vagy d3-on lett volna, vezér meg pl. f5-ön. Egyszerűen a program volt buta még, 1600-1700-as eélővel játszott érzésem szerint, 505 pozíció/másodperces vizsgált állással. A mai programoknak fel lehet kínálni anyagot, ha úgy értékeli, hogy rosszabb pozícióba kerül, nem veszi le azt. A + jellel 3 legjobb variációt kell nézni úgy az értékelések alapján írja ki a legjobb 3 fővonalat. Persze én csak egy legjobb lépést vizsgálok. Az anyag arányos a pozícióval, pozíció elvesztése, illetve rosszabb állásba kerülése esetén a program nem happolja le az anyagot. Zárt állásokban is már jók, nyitnak, hogy a nehéz tisztek vonalhoz, sorhoz jussanak. Én szívesen játszom az Evans cselt, rengeteg nyert partim van mögötte, áldozok, fejlődési előny érdekében, és a tisztjeim gyors mozgósítása miatt. A mai program elég mélyen látja a hosszútávú fonalas nyeréseket, azokat az állásokat amiket mág GM-ek is láttak, léptek. Persze sokkal pontosabbak mint egy GM, mert már nem csak 2600-as szinten játszanak.
Üdv: rybkachess
Válaszol
#36
Rybkachessnek igaza van.
A mai programok egyre inkább pozíciósak.
Eleinte valóban ez volt a gyenge pontjuk, hogy túl anyagiasak voltak, de ma már nagyon hosszútávon átlátják a helyzetet.
Válaszol
#37
(2014-01-04, 14:31:37)XBOARD Írta: Rybkachessnek igaza van.
A mai programok egyre inkább pozíciósak.
Eleinte valóban ez volt a gyenge pontjuk, hogy túl anyagiasak voltak, de ma már nagyon hosszútávon átlátják a helyzetet.

nagyszerű
Üdv: rybkachess
Válaszol
#38
FEN
Világos lép és nyer.

Ez az állás a programoknak is feladja a leckét, pl. a Houdini4-nek 23 perc kellett a kulcslépés megtalálásához ...
Válaszol
#39
(2014-01-05, 20:33:17)Amerigo61 Írta: FEN
Világos lép és nyer.

Ez az állás a programoknak is feladja a leckét, pl. a Houdini4-nek 23 perc kellett a kulcslépés megtalálásához ...

1 perc 7 másodperc alatt lépte meg nálam a 1.Hf6+-ot ami nyer. :-)

http://kepfeltoltes.hu/140105/V_g_lap02_...es.hu_.jpg
(2014-01-05, 20:44:59)rybkachess Írta: 1 perc 7 másodperc alatt lépte meg nálam a 1.Hf6+-ot ami nyer. :-)

http://kepfeltoltes.hu/140105/V_g_lap02_...es.hu_.jpg


Mikor már tutira tudja: 1 perc 41 az nem is sok. :-)

http://kepfeltoltes.hu/view/140105/15400...es.hu_.jpg

YEAH! :-) Igaz 2 gigaByte-os Hash memóriát toltam bele. Az hasznos.
Üdv: rybkachess
Válaszol
#40
Bravó! Én nem vacakoltam a hash beállítással, valószínűleg azért tartott ilyen sokáig. Állítólag több nagymesternek is megmutatták az állást és csak egyikük tudta megoldani, egy bizonyos Mihail Tal fütyülés

Van még egy kritikus állás, ezt viszont még egyetlen program sem tudta megoldani:

FEN

Világos lép, és nyer

mosolygás
Válaszol
  




Jelenlevő felhasználók ebben a témában:
1 Vendég