Tesztállások sakkprogramok számára
#41
(2014-01-05, 21:05:59)Amerigo61 Írta: Bravó! Én nem vacakoltam a hash beállítással, valószínűleg azért tartott ilyen sokáig. Állítólag több nagymesternek is megmutatták az állást és csak egyikük tudta megoldani, egy bizonyos Mihail Tal fütyülés

Van még egy kritikus állás, ezt viszont még egyetlen program sem tudta megoldani:

FEN

Világos lép, és nyer

mosolygás
Ez jó. e4! Bobby Fischer. Az nyer..

Egyébként nem mindegy, hogy 6 processzor, 12 szálon tolja fel a hash memóriába a kiszámolt pozíciót vagy kevesebb. Szerintem kevesebbel is kiszámolja, de 2 giga már elég sok hash memóriának, bár lehet még növelni felfelé, a rendszermemóriától függően.
Üdv: rybkachess
Válaszol
#42
vigyorgás

Hülyeséget félretéve: a Houdini 3-at leszedtem arról a torrent oldalról, ahová sztem Te töltötted fel, és van egy dilemmám. A belépésnél kódot kér, ezt persze kihagyom, majd közli, hogy regisztráció nélkül a motor gyengébb lesz, mint ha regisztrálnék. Ezt vajon mekkora különbséget jelent?
Válaszol
#43
(2014-01-05, 21:28:46)Amerigo61 Írta: vigyorgás

Hülyeséget félretéve: a Houdini 3-at leszedtem arról a torrent oldalról, ahová sztem Te töltötted fel, és van egy dilemmám. A belépésnél kódot kér, ezt persze kihagyom, majd közli, hogy regisztráció nélkül a motor gyengébb lesz, mint ha regisztrálnék. Ezt vajon mekkora különbséget jelent?
Elég sokat, de ezer helyen fent van a motor úgy,hogy tökéletes. Amit én töltök fel, az mindig teljes verziós. Soha sehová nem raktam fel olyat ami nem jó. Sima Houdini 3 pro.exe

http://kickass.to/houdini-3-chess-crack-t6762893.html

Itt van ez lehet, hogy csak 3 bitesre jó,

http://bitsnoop.com/houdini-3-pro-uci-ch...30054.html

Itt van a teljes verzió 64 bites is. Csak létre kell hozni UCI motort, gondolom tudod hogy működik. Ablakokat feldobál, zárd be, nekem a Nod32 tiltja az IP címet is, mert el akar vinni máshová az oldal. Vigyázz mire klikkelsz, könnyen vírust kaphatsz. Persze könnyű leszedni. Download Torrent
Üdv: rybkachess
Válaszol
#44
Köszönet!
Válaszol
#45
(2014-01-05, 21:42:05)Amerigo61 Írta: Köszönet!
Nincs mit.
Üdv: rybkachess
Válaszol
#46
(2014-01-05, 20:33:17)Amerigo61 Írta: FEN
Világos lép és nyer.

. ...

Lehet, hogy egy csúcsgépnek ez már nem túl nagy feladvány, de ember számára nagyon brutál! megdöbbenés
Válaszol
#47
(2014-01-05, 23:02:39)XBOARD Írta: Lehet, hogy egy csúcsgépnek ez már nem túl nagy feladvány, de ember számára nagyon brutál! megdöbbenés
Az biztos!

Gépem másfél perc erőteljes gondolkodás után látja meg a Nf6+ nyerő folytatást, addig 1550 millió pozíciót vizsgál meg. Azaz másfél milliárdot .
Nem kevés az. Másfél milliárd pozícióból jön ki a nyerés.
Üdv: rybkachess
Válaszol
#48
Leírnád a megoldást, mert nálam a gép nem találja!
Hf6+ után Kg7 és nagy sötét előnyt jelez.
Válaszol
#49
(2014-01-06, 18:08:17)Peti64 Írta: Leírnád a megoldást, mert nálam a gép nem találja!
Hf6+ után Kg7 és nagy sötét előnyt jelez.

Ott van rybkachess első válaszában (képfeltöltés link)
Válaszol
#50
(2014-01-06, 18:18:45)Amerigo61 Írta: Ott van rybkachess első válaszában (képfeltöltés link)

ja ja

http://kepfeltoltes.hu/view/140105/15400...es.hu_.jpg
Köszi

Állat feladvány.. :-D

1. Nf6+ Kg7 2. Nh5+ Kg6 3. Bc2+ Kf7 (3... Kxh5 4. d8=Q Nf7+ 5. Ke6 Nxd8+ 6. Kf5
e2 7. Be4 e1=Q (7... e1=N 8. Bd5 c2 9. Bc4 c1=N 10. Bb5 Nc6 11. Bxc6 Nc7 12.
Ba4 Nf3 13. Bd1 Ne2 14. Bxe2 c4 15. Bxf3#)) *
Van egy feladványom, ide leközöltem. Valamelyik oldalon itt van, most futtatom rajta a gépem, pedig az csak 13 lépés de a gépnek is beletörik a szarva eddig úgy néz ki. Mint tudjuk a hash memória kettő hatványának kell lennie mindig. Szóval 128, 256, 512, 1024, 2048, stb. Nos 2048Mbyte-nál talál meg komolyabb feladványokat is, viszonylag hamar. Bár pontosan nem tudom melyik érték a jó, azt igen, hogy végjátékba rengeteget számít a memória. És ez a memória, nem a rendszer memória. Itt vezér áldozat van, ha az első lépést meglépem, akkor azonnal látja mattig, vezéráldozatot is. Hmm fura, mindenesetre már Dept:35-nél jár, 6 perc körül, de még = az állás. 6 milliárd pozíciónál jár, eddig =.

Érdekes ez a feladvány, és a program működése is jelen pillanatban. Houdini 2-vel próbáltam ki először, de eddig a 4-sem látja. Kíváncsi leszek mennyi idő kell hozzá, ha egyáltalán megtalálja. Első lépést jól látja, arra lép fekete, és ott van egy Bc7!! lépés amire Qxc8 van.
Üdv: rybkachess
Válaszol
#51
Ebben az "állat" feladványban legjobban a világos futó manőverezése tetszik mosolygás

Igazából egyet nem értek benne: Tal hogy a túróba tudta megfejteni?? (persze, az is lehet, hogy ez csak legenda).

rybkachess: kíváncsian várom a Te feladványodat ...
Válaszol
#52
(2014-01-06, 19:05:40)Amerigo61 Írta: Ebben az "állat" feladványban legjobban a világos futó manőverezése tetszik mosolygás

Igazából egyet nem értek benne: Tal hogy a túróba tudta megfejteni?? (persze, az is lehet, hogy ez csak legenda).

rybkachess: kíváncsian várom a Te feladványodat ...

Egyszerű a válaszra a kérdés. Ha lejátszottad a megfejtést, mikor a király leüti a lovat h5-ön, onnan világossá válik minden. Gondold el. A gyalog vezérré azért nem mehet, mert Nf7+ van rá. Szóval első pont: A királyt f7-re kell terelni. Ha nem oda megy, és üti h5 lovat, akkor kialakul egy patt állás, és egy futómatt motívum. Ezt a motívumot felismerik a nagymesterek. Mivel pattban áll sötét, így csak a lovakkal akadályozhatja a mattot. A világos futó meg olyan helyekre megy, ahol fenyeget mattot adni. Szóval ha a motívum előtted van, és az, hogy f7-re terelni a királyt, akkor nem egy nehéz, nem kell annyit számolni mint a gépnek.. Ez így van minden embernél. Aki sok motívumot ismer, az jól sakkozik. Nem kell előre számolni bizonyos állásokban. Egyszerűen motívumokat kell felismerni. Például fojtott matt. Rakd fel vakon. Megy? Nekem ez igen. Pl. két bástya közt a király, a tábla szélén. Vezér hová lép? Két sorral lejjebb, matt van. Rengeteg matt motívum van. Egy futó mattot ad, ha van egy káros báb is a táblán. A erősebbik félnek a királya meg nagyon erős figura. Végjátékban különösen fontos a királyt mozgósítani.
Üdv: rybkachess
Válaszol
#53
Igen, ha már ismerem a megfejtést, akkor minden világos, és érthető mosolygás
A futómatt motívumot ugyan ismertem, de az elején egyáltalán nem láttam, hogy az lehet a vége ...
Válaszol
#54
(2014-01-06, 19:27:50)Amerigo61 Írta: Igen, ha már ismerem a megfejtést, akkor minden világos, és érthető mosolygás
A futómatt motívumot ugyan ismertem, de az elején egyáltalán nem láttam, hogy az lehet a vége ...
FEN kódba hogyan megyek arrébb egy cursort? Elég bonyolult így felrakni egy állást..
Üdv: rybkachess
Válaszol
#55
Egyébként a feladvány Plaskett nevéhez fűződik:

http://sakk.chess.com/forum/view/more-pu...tts-puzzle
(2014-01-06, 19:30:15)rybkachess Írta: FEN kódba hogyan megyek arrébb egy cursort? Elég bonyolult így felrakni egy állást..

Nem tudom. Én mindig bábonként pakolom fel az állást, majd copy/paste ...
Válaszol
#56
FEN

Világos lép és nyer.

Csak összejött, egyébként egyszerű csak rá kell jönni.

FEN kód nyitás, 1 az egy kockát megy arrébb, 2 az kettőt, n fekete ló, N fehér ló. b fekete futó, B fehér futó.

A kezdő kockát nem tudom, hogy ki kezdi a partit.

Erre a Houdini sem jön rá sajna. Egyébként nem nehéz utólag. :-) 1.Qc8! mert fenyeget Be7 sakk, és nem üthet a vezér a kötés miatt, erre lóg a vezére. Arra 1.-Kg8.

Mikor Bc7-et lépek, és arra Qxc8 , na onnan azonnal látja a mattot. De az már nem nehéz gépnek.. Fura állás, hogy nem fejti meg egy program sem, pedig nem nehezebb mint az előző, azt meg simán meglátta.

Első lépéstől kezdve még nem..
Üdv: rybkachess
Válaszol
#57
Érthetetlen, hogy miért nem találja meg a nyerést. Lehet, hogy a vezéráldozatot annyira rossznak értékeli, hogy eleve kizárja a lehetőségek közül, és már nem is vizsgálja tovább (megnyesi a számításfát).
Azt hiszem, valahol ezt is lehet finomhangolni.
Persze az is lehet, hogy valami bug van benne ...

Ráállítottam a mattkeresőt, de egy óra elteltével meguntam (13 ply mélységben).
Válaszol
#58
(2014-01-06, 22:35:08)Amerigo61 Írta: Érthetetlen, hogy miért nem találja meg a nyerést. Lehet, hogy a vezéráldozatot annyira rossznak értékeli, hogy eleve kizárja a lehetőségek közül, és már nem is vizsgálja tovább (megnyesi a számításfát).
Azt hiszem, valahol ezt is lehet finomhangolni.
Persze az is lehet, hogy valami bug van benne ...

Ráállítottam a mattkeresőt, de egy óra elteltével meguntam (13 ply mélységben).
Mattkeresőben biztos nem jut el, mert állat sok variációt kellene megvizsgálnia. Mivel az minden pozíciót vizsgál, Brute Force rendszerrel. Amúgy meg nem vizsgál meg mindent játék közbe, olyan módon számol. Van ilyen intelligens keresése is. Ezt az állást lehet elküldöm Houdart-nak, hogy javítson a motoron. Szerintem is a vezéráldozat túl nagy mínusz neki, és nem jut el a futós mattig. Szerintem az előző feladvány az még nehezebb, és azt megfejti másfél perc alatt. Pedig ott is van elágazás.
Üdv: rybkachess
Válaszol
#59
Biztosan örülni fognak a fejlesztők az infonak.

Erről az jutott eszembe, hogy az első Rybka esetében - bár az összes korabeli programot verte - a gyalog csak vezérré alakulhatott át mosolygás
Válaszol
#60
(2014-01-06, 23:32:38)Amerigo61 Írta: Biztosan örülni fognak a fejlesztők az infonak.

Erről az jutott eszembe, hogy az első Rybka esetében - bár az összes korabeli programot verte - a gyalog csak vezérré alakulhatott át mosolygás

A Fritzben be lehet állítani, hogy csak vezérré alakuljon vagy más tisztté is. Melyik GUI volt az, amivel futtattad a Rybkát?
Válaszol
  




Jelenlevő felhasználók ebben a témában:
1 Vendég