Tesztállások sakkprogramok számára
#61
(2014-01-07, 00:13:22)XBOARD Írta: A Fritzben be lehet állítani, hogy csak vezérré alakuljon vagy más tisztté is. Melyik GUI volt az, amivel futtattad a Rybkát?

Jah ezeket nem értettem, nem tudom milyen vezérről van szó.

Shift+Control gomb tartva nyomásakor választhatsz mivé alakuljon a gyalog, ha be van állítva, hogy auto promote queen.
Üdv: rybkachess
Válaszol
#62
Őszintén szólva, már nem emlékszem, hogy milyen GUI alatt futtattam az első Rybkát. Sok évvel ezelőtt volt.
Válaszol
#63
(2014-01-05, 20:33:17)Amerigo61 Írta: FEN
Világos lép és nyer.

Ez az állás a programoknak is feladja a leckét, pl. a Houdini4-nek 23 perc kellett a kulcslépés megtalálásához ...

Komodo TCECr-nek nem jelent problémát a megoldás!mosolygás Azonnal Hf6-ot lép +0.75-tel. Egy perc után + 1.46-ra értékeli a poziciót.

De nem azért jobb egy program, mert hamarább találja meg a megoldást egy tesztállásban. Az túl egyszerű lenne. De vannak akik azt hiszik... Tongue
Válaszol
#64
(2014-01-09, 17:29:27)Hunyadi Írta: ... Egy perc után + 1.46-ra értékeli a poziciót...
A +1.46 még nem nyerés. Bőven 6-10 között kell lennie mikor már biztosan tudja nyerni az állást.
Üdv: rybkachess
Válaszol
#65
(2014-01-09, 17:29:27)Hunyadi Írta: Komodo TCECr-nek nem jelent problémát a megoldás!mosolygás Azonnal Hf6-ot lép +0.75-tel. Egy perc után + 1.46-ra értékeli a poziciót.

De nem azért jobb egy program, mert hamarább találja meg a megoldást egy tesztállásban. Az túl egyszerű lenne. De vannak akik azt hiszik... Tongue


Nálam a Gull 2.3 találja meg leggyorsabban a Hf6+ -ot. Még fél perc se kell Neki.
Válaszol
#66
(2014-01-10, 07:15:49)Peti64 Írta: Nálam a Gull 2.3 találja meg leggyorsabban a Hf6+ -ot. Még fél perc se kell Neki.
A Nf6+-ot lehet, hogy megtalálja gyorsan, de folytatni nem tudja. Nézzétek meg a gép értékelését. Nálam nagyon nagy plusz van akkor már. Ott már tuti nyeri az állást, mert látja végig. Nf6+ lehet az is, hogy arra gondol, de konkrétan még végig nem tudná folytatni.
Üdv: rybkachess
Válaszol
#67
(2014-01-10, 07:19:10)rybkachess Írta: A Nf6+-ot lehet, hogy megtalálja gyorsan, de folytatni nem tudja. Nézzétek meg a gép értékelését. Nálam nagyon nagy plusz van akkor már. Ott már tuti nyeri az állást, mert látja végig. Nf6+ lehet az is, hogy arra gondol, de konkrétan még végig nem tudná folytatni.


De tudja folytatni és egy perc után már +-3,05-re értékeli az állást.
szerintem próbáld ki!
Válaszol
#68
(2014-01-10, 07:53:15)Peti64 Írta: De tudja folytatni és egy perc után már +-3,05-re értékeli az állást.
szerintem próbáld ki!

Tudsz küldeni egy linket ahonnan letölthetem azt a motort?

Köszi.
Üdv: rybkachess
Válaszol
#69
(2014-01-10, 07:56:11)rybkachess Írta: Tudsz küldeni egy linket ahonnan letölthetem azt a motort?

Köszi.

Én innen szedtem le.

http://sourceforge.net/projects/gullchess/

Ezen a régebbi verziók is megvannak:

http://sourceforge.net/projects/gullchess/files/
Válaszol
#70
megdöbbenés

Az én gépemen pár másodperc alatt megtalálta és 3.16 értéket mutat.
Válaszol
#71
(2014-01-10, 07:15:49)Peti64 Írta: Nálam a Gull 2.3 találja meg leggyorsabban a Hf6+ -ot. Még fél perc se kell Neki.

Gull-nak van egy R600-as újabb verziója. Nem rossz program.menőség Az én listámon az első 5-6 között mozog.
(2014-01-09, 17:38:55)rybkachess Írta: A +1.46 még nem nyerés. Bőven 6-10 között kell lennie mikor már biztosan tudja nyerni az állást.

Ami a nyerést illeti, tökéletesen igazad van, ha gyenge sakkozókról van szó. Viszont a top programok nem abban a katégóriában bokszolnak ! röhögés
Ha Komodo +1.46-ot jelez, akkor nyugodtan fogadhatsz, hogy nyer. Főleg, ha gyorsan növeli az értékelést.

De itt van egy másik elég nehéz probléma:
[D]2rq1bk1/1p4r1/p2p4/P2Pp2p/Q3Pp1n/3N1PpP/1P1BB3/2RR3K b
(nem tudom, hogy lehet a diagrammot feltenniszomorúság)

Itt StockFish-nek van egy csillogó lépése : 37. -Rc6!! két másodperc után. Komodo 12"-et gondolkozott, míg Houdini 4 Prox64 1'08"-ig törte a fejét.

/Win7-64b/8CPU/H=8G/DF3
Válaszol
#72
Egyelőre még tesztelem a Gull 2.3-at, mert nem biztos, hogy középjátékban is jobb, mint a Houdini 4.
Végjátékban egyértelműen legyőzte.

Nekem se megy a diagram, én belinkelek mindig egy képet. vigyorgás

------------------------------------------------------------------------------------------------------

A Re1-es tesztállásnál a Gull a c4-et erőlteti.
Lehet, hogy rendelkezik egy végjáték algoritmussal, amivel a Houdini nem, a Rybka 4-ből is kivették anno, hogy erősebb legyen, és nem látta 1 lépésből a mattot, azt is ki kellett számolnia.
Válaszol
#73
(2014-01-10, 10:16:26)Peti64 Írta:
(2014-01-10, 07:56:11)rybkachess Írta: Tudsz küldeni egy linket ahonnan letölthetem azt a motort?

Köszi.

Én innen szedtem le.

http://sourceforge.net/projects/gullchess/

Ezen a régebbi verziók is megvannak:

http://sourceforge.net/projects/gullchess/files/

Köszi. Elég gyorsan megtalálja. Akkor nem értem miért nem jobb motor mint a Houdini.
Üdv: rybkachess
Válaszol
#74
(2014-01-10, 14:51:29)rybkachess Írta: Én innen szedtem le.

http://sourceforge.net/projects/gullchess/

Ezen a régebbi verziók is megvannak:

http://sourceforge.net/projects/gullchess/files/

Köszi. Elég gyorsan megtalálja. Akkor nem értem miért nem jobb motor mint a Houdini.
[/quote]

Van amiben jobb, de ez nem jelenti azt, hogy mindenben.
Sok sakkmotort próbáltam tesztelni különböző állásokban és van, amelyik taktikai, van amelyik pozíciós állásokban jobb. Nem értek hozzá, de a gyorsaság növelése miatt bizonyára mindegyik motorban vannak tiltások. Valószínűleg eleinte eltekintenek olyan lépések vizsgálatától, ami nem tűnik jónak.
Válaszol
#75
Egy aprócska érdekesség.
Komodo-val elemeztem egy partit, és az 50. lépésig közel 4.00-ra vezett világos, de 51. Rb4+ után 0.00-ra esett, de 51. ...Kc5-nél visszaugrott 3.00 fölé, de a program is ezt a lépést javasolja királlyal, Kc6-ra is ugyanez az érték vonatkozik.

Érthetetlen, hogy miért véli rossz és kiegyenlítő lépésnek Rb4 -et, holott nem az.
Leteszteltem még néhány erős motorral de mind ugyanezt játszotta el, kivéve a Houdini. A Houdini ezt a lépést is egyenrangúnak tekinti az előtte és utánalévővel.

[Kép: rththrt54ujhset54.jpg]
how to do a screenshot on a pc
Válaszol
#76
Szerintem a lépésismétlés miatt írják 0.00-nak. Mivel így lehetőség van arra, hogy háromszori tükörkép legyen.
Válaszol
#77
Sziasztok!

Megnéztem Houdini 4 Pro motorral, a következő nyerés jött ki.
Az ábraállásból kiindulva világos jó Rb4+ lépése.

1. Rb4+ Kc5 2. Rfb1 Rf8 3. Rb5+ Kc6 4. Rb7 Rxf4 5. Rxh7 Rf3+ 6. Kb4 Rf2 7. Ra1
Rb2+ 8. Kxa3 Rb8 9. Rg7 Kc5 10. h7 Rh8 11. Rf1 c3 12. Rf4 Ra8+ 13. Ra4 Rh8 14.
Rc7+ Kb6 15. Raa7 Rf8 16. Rf7 c2 17. Kb2 Rh8 18. Kxc2 Kc5 19. Kc3 +-

12. Rf4 lépés egyetlen, mert matt fenyegette világost. Szép lépések sötét részéről is, de a túlerő minden bizonnyal nyer.
Üdv: rybkachess
Válaszol
#78
[Kép: thsethsaerth.jpg]
imag

Egy nagyon szép változat a Najdorf ellen. Lóáldozat. Nálam a Houdini 4 Pro a 13. lépésnél sötéttel először b3-at akarja, de annak nagyon rosszak a következményei, Hc5 már kicsit jobb, de nagyon nem mindegy mi a folytatás. Rybkachess elsősorban hozzád fordulnék, hogy a te géped mire jut ezzel kapcsolatban. Arra vagyok kíváncsi, hogy itt világos matematikailag megnyeri e a partit, vagy sötét kiremizheti. Alap esetben a 11. ...b4 a rossz lépés, elvileg onnan kerül előnybe világos. De vajon végzetes hiba-e.

[Event "?"]
[Site "?"]
[Date "megijedés?.??.??"]
[Round "?"]
[White "Új játék"]
[Black "?"]
[Result "*"]
[PlyCount "26"]

1. e4 c5 2. Nf3 d6 3. d4 cxd4 4. Nxd4 Nf6 5. Nc3 a6 6. Bg5 e6 7. f4 Be7 8. Qf3
Nbd7 9. Bd3 Qc7 10. O-O-O b5 11. Rhe1 b4 12. Nd5 exd5 13. Nf5 Nc5 *
Válaszol
#79
(2015-12-24, 01:11:32)XBOARD Írta: [Kép: thsethsaerth.jpg]
imag

Egy nagyon szép változat a Najdorf ellen. Lóáldozat. Nálam a Houdini 4 Pro a 13. lépésnél sötéttel először b3-at akarja, de annak nagyon rosszak a következményei, Hc5 már kicsit jobb, de nagyon nem mindegy mi a folytatás. Rybkachess elsősorban hozzád fordulnék, hogy a te géped mire jut ezzel kapcsolatban. Arra vagyok kíváncsi, hogy itt világos matematikailag megnyeri e a partit, vagy sötét kiremizheti. Alap esetben a 11. ...b4 a rossz lépés, elvileg onnan kerül előnybe világos. De vajon végzetes hiba-e.

[Event "?"]
[Site "?"]
[Date "megijedés?.??.??"]
[Round "?"]
[White "Új játék"]
[Black "?"]
[Result "*"]
[PlyCount "26"]

1. e4 c5 2. Nf3 d6 3. d4 cxd4 4. Nxd4 Nf6 5. Nc3 a6 6. Bg5 e6 7. f4 Be7 8. Qf3
Nbd7 9. Bd3 Qc7 10. O-O-O b5 11. Rhe1 b4 12. Nd5 exd5 13. Nf5 Nc5 *

Szia!

Köszi az állást! Igen, 11...b4? rossz lépés. Hát talán tartható a remi sötéttel de egy gyors elemzés a következő változatot mutatja. Nagyon mélyen nem elemeztem az állást, végül is világosnak jobb állása van, ez a +/- Komodo azonnali 12.Nd5!-tel folytatja. Amúgy azonnal 11... Bb7 lenne a jó lépés. Arra = esélyekkel.

1. e4 c5 2. Nf3 d6 3. d4 cxd4 4. Nxd4 Nf6 5. Nc3 a6 6. Bg5 e6 7. f4 Be7 8. Qf3
Nbd7 9. Bd3 Qc7 10. O-O-O b5 11. Rhe1 b4?! 12. Nd5! +/- exd5 13. Nf5 Nc5 14. Nxe7
Nxd3+
(14... Qxe7?? 15. exd5 +-) (14... Kxe7?? 15. e5! +-) 15. Qxd3 Kxe7
(15... Qxe7? 16. exd5 +-) 16. e5 dxe5 17. fxe5 Be6 18. Kb1 Rac8 19. Qd2 Rhg8
20. h3 a5 21. g4 h6 22. exf6+ gxf6 23. Bxh6 Rh8 24. h4 Qc4 25. h5 Rxh6 26. Qxh6
d4 27. Rxe6+ Qxe6 28. Rxd4 Rc4 29. Rxc4 Qxc4 30. a4 Qxg4 31. Qe3+ Kf8 32. Qc5+
Kg7 33. Qxa5 Qd1+ 34. Ka2 Qxc2 35. Qxb4


Vezérszárnyi gyalog mehet. Igazából ebből az állásból a programokat kellene több partiban megvizsgálni. Meg lehet csinálni, hogy ebből az állásból kezdje a versenyt. Komodo ellen az összes többi motor, és fordítva. Szerintem több arányban fehér nyerésre hozná ki. Nyilvánvaló, hogy ember elhúzza valahol, mivel fehérnek már előnye van.
Üdv: rybkachess
Válaszol
#80
Köszi szépen a gyors reagálást Rybkachess! nagyszerű
Igaziból nekem már ez is elég meggyőző.
Hiszen ha már csúcsprogramnak is erőltetnie kell a védekezést sötéttel, akkor ember ellen még sokkal hatásosabb.
Persze IM és GM szintűek nyilván ismerik és nem lépnek 11. ...b4-et.
De erős amatőr, esetleg profi szinten még alászaladhatnak, és izgalmas partit alapozhat meg.
Válaszol
  




Jelenlevő felhasználók ebben a témában:
1 Vendég