Technikai kérdések
#21
Androidra keresnék olyan sakk progit, mely képes több szálon elemezni, azaz nem csak a fővarit mutatja. 3-4 vonal már jó lenne, mint pl amit a Windows Mobile-os Fritz, Shredder stb tud. Az Andrós Shredder csak a fővarit mutatja, ahogy az egyébként nagyon jó DroidFish is. Ismertek esetleg a kívánalmaknak megfelelő alkalmazást? Bár a Driodnál jobb progi nem hiszem, hogy létezik jelenleg Androidra, de egyelőre még ez is nagyon kevés.
Válaszol
#22
Én is ebben a cipőben járok, és egyértelműen a DroidFish a legjobb jelenleg, de a több szál nagyon hiányzik! A Chess for Android az egyetlen, amelyikben lehet más motort is betölteni, de az meg nem tud elemezni basszus...

Ha valakinek van tippje, szóljon!
Válaszol
#23
Hahó Remi? és mások!

Tudtok esetleg bármiféle fejleményről az androidos témában? Nagyon jó lenne a több szálas elemzés...
Válaszol
#24
Sajnos semmi dühös Jött egy frissítés a Shredderhez, 2.1 verzióra váltott, de sajna még mindig csak 1 szál.
Válaszol
#25
Jó híreim vannak Remi?nek és bárki más érdeklődőnek!

Szereztem több szálon elemző DroidFish-t. Egész konkrétan úgy történt, hogy írtam egy emailt Peter Österlund-nak, aki készítette a programot, hogy lécci csinálja meg ezt is, mert fontos. Megcsinálta. mosolygásmosolygás

Akinek kell, az küldje el az email-címét privátban, és megy a program!
Válaszol
#26
Ez nagyszerű hír, köszi. Ellenben egyelőre nem tudok privit küldeni, azt írja, hogy le van tiltva, de én biztosan nem tiltottam le.
Válaszol
#27
Privátot sosem lehetett a fórumon küldeni, csak e-mailt. Ha rámész a felhasználó nevére, akkor lennie kell e-mail küldési lehetőségnek a bal oldalon és onnantól e-mailben folytathatjátok.
Válaszol
#28
Ha a te nevedre kattintok, akkor van lehetőség e-mail küldésre, ha balintu nevére, akkor nincs. Gondolom ezt meg neki kéne engedélyezni :-)
Válaszol
#29
(2011-07-22, 17:11:08)Remi? Írta: Ha a te nevedre kattintok, akkor van lehetőség e-mail küldésre, ha balintu nevére, akkor nincs. Gondolom ezt meg neki kéne engedélyezni :-)

Igen, így van. Fölül Vezérlőpult -> Beállítások módosítása (bal oldalt) -> Üzenetek és Értesítések dobozban.
Válaszol
#30
No, elérhető a Marketen a DroidFish 1.35, ez már tartalmazza a több szálú elemzés opciót. Köszönjük balintu nagyszerű
Válaszol
#31
(2011-07-23, 23:47:10)Remi? Írta: No, elérhető a Marketen a DroidFish 1.35, ez már tartalmazza a több szálú elemzés opciót. Köszönjük balintu nagyszerű

Szívesen! kacsintás

Bocs a kussolásért, nyaraltam, nincs se térerő, se net, csak nyugalom, meg persze sakk... Épp csak a vb-t követtem nagy nehezen. De ezt az új DroidFisht most nagyon élvezem, igazán jó cucc lett. És a rugalmasságot elnézve érdemes szólni Peter-nek, ha valami fejlesztenivaló akad...
Válaszol
#32
Droidfish 1.38 (dec. 1menőség
Válaszol
#33
(2009-07-25, 21:31:17)cash Írta: hali

a 32- és 64 bites rybka változatok között van teljesítménybeli különbség, és miért?
Van 20%-os teljesítménynövekedés érhető el, ha 64 bites operációs rendszeren, 64 bites motort használsz. Tudni lehet, hogy régen a commodore64-es számítógépnek 8 bites processzora volt. Azaz alsó és felső bíte-al volt megoldva, szóval hexadecimális számrendszerben maximum FFFF azaz 65535 számjegy lehetett maximum. Alsó byte FF , felső byte FF mivel 8 bites processzor ekkora hosszúságú címsort tudott megcímezni, könnyű kiszámolni, hogy 16 bites processzor ennek a dupláját. FFFFFFFF Ezt ha átváltjuk decimális számrendszerben, ekég nagy számot kapunk és ez még csak 16 bites processzorra vonatkozik. 64 bites motor használatánál végtelen nagy memóriát is fogad, 32 bites operációs rendszer csak 3.5 GigaByte memóriát enged csak. 64 bites sávszélességen dolgozó motor sokkal többet lát ugyanannyi idő alatt.

(2009-11-02, 21:37:07)gábornok Írta:
cash Írta:hali

a 32- és 64 bites rybka változatok között van teljesítménybeli különbség, és miért?

A 32-es jobban gyorsul, de a 64-esnek nagyobb a végsebessége. Terepen meg mindkettõ elakad. fejreállt
Gábornok te mindenhez hozzászólsz, de mindenhez butaságokat.
Üdv: rybkachess
Válaszol
#34
Szerintem ez vicces volt. mosolygás
Egyébként a szemléltetés tényleg hasonló, mert ha 64 bites houdinit futtatsz 32 bites rendszeren, akkor az gyengébb lesz, mint a 32 bites.
Válaszol
#35
(2013-05-13, 17:23:02)XBOARD Írta: Szerintem ez vicces volt. mosolygás
Egyébként a szemléltetés tényleg hasonló, mert ha 64 bites houdinit futtatsz 32 bites rendszeren, akkor az gyengébb lesz, mint a 32 bites.
Én alapból 64 bites motort használok már kb. 5 éve. 64 bit elengedhetetlenül szükséges egy jó motor futtatásához úgy gondolom. Persze akinek nem támogatja a gépe a 64 bitet, vagy nincs 64 bites oprendszere annak gyengébben fog futni a sakkmotor.
Üdv: rybkachess
Válaszol
#36
(2013-05-14, 01:25:31)rybkachess Írta: Én alapból 64 bites motort használok már kb. 5 éve. 64 bit elengedhetetlenül szükséges egy jó motor futtatásához úgy gondolom. Persze akinek nem támogatja a gépe a 64 bitet, vagy nincs 64 bites oprendszere annak gyengébben fog futni a sakkmotor.


Szeretném magam kijavítani, mert hülyeséget írtam (lehet, hogy nem voltam józan). Azt akartam írni, hogy a Houdini Pro középszerű gépen gyengébben játszik, mint a standard verzió. A 64 bites motort pedig nem is lehet futtatni 32 bites rendszeren. Teljesítményben szerintem nincs túl nagy különbség, inkább a processzorok (magok) száma a meghatározó leginkább. Szóval még egyszer elnézést a bakiért. bohóc
Válaszol
#37
(2013-05-14, 11:55:20)XBOARD Írta: Szeretném magam kijavítani, mert hülyeséget írtam (lehet, hogy nem voltam józan). Azt akartam írni, hogy a Houdini Pro középszerű gépen gyengébben játszik, mint a standard verzió. A 64 bites motort pedig nem is lehet futtatni 32 bites rendszeren. Teljesítményben szerintem nincs túl nagy különbség, inkább a processzorok (magok) száma a meghatározó leginkább. Szóval még egyszer elnézést a bakiért. bohóc
Houdini pro azoknak való akik olyan hardvert használnak ami ki is használja a motor teljesítményét. 32 bites motorból is van ami csak 1 magot támogat és van olyan ami több magot is. Ugyanúgy a 64 bitesből is. A houdini standard jó, bár én mindig a pro-t használtam és azt is használom.
Üdv: rybkachess
Válaszol
#38
Egy olyan dolgot hallottam, hogy ha a számítógép processzora támogatja a Hyper Treading technológiát, és ha ezt engedélyezzük a BIOS-ban, akkor a processzor gyengébb lesz ha 100%-on minden mag ki van használva. Mennyire igaz ez? Neten olvastam erről, viszont ha nem megy maximális kihasználtsággal a processzor, akkor gyorsít rajta az a technológia.
Nekem 12 szálon tud futni a processzor, 6 mag dolgozik. A feladatkezelőben 12 téglalap látszik, a processzorok számát jelzi, annyit lát így a gép. Persze nem engedélyeztem ezt a technológiát, viszont így is 2670-re felment a gépem élője. Pontosan nem tudom ténylegesen lassít a processzor számításán ha engedélyezzük a technológiát, vagy sem?
Talán az "Engine" szobában meg kell kérdeznem, igaz sokan "idle" állapotban vannak, szóval csak a gépük megy, ők nincsenek a gépnél, és nem válaszolnak, de a kiírásban mikor kiírja a chat-be ott látom, hogy 6 core de nincs 12 threat felirat, így ők sem alkalmazzák a HTT-t.
kacsintás
Üdv: rybkachess
Válaszol
#39
Kérdésem volna ...

A sakkprogikban van olyan lehetőség, hogy néhány lejátszott parti után a gép kiszámolja az ember élőjét.

Kérdéseim:

1. Ez mennyire felel meg a tényleges élőnek?

2. A sakkportálokon (pl. playchess) a userekhez is hozzárendel egy élőt a szerver. Ez mennyire felel meg a tényleges élőnek, ha sok partit játszik valaki?

3. Van-e más számítógépes módszer az élő értékszám becslésére? (Pl. annak alapján, hogy az ember ellen játszott partikban megtett lépéseim mennyire voltak pontosak/mennyire felelnek meg a gép által javasoltnak.)
Ezt csak azért kérdezem, mert nagyon utálok gép ellen játszani mosolygás
Válaszol
#40
A playchessen természetesen reális, mivel ember-ember ellen játszik, és így teljesen pontos az élő.
Csupán annyi a különbség a valóditól, hogy nem szemtől szemben, hanem monitoron keresztül játszanak és van, aki neten erősebb, van, aki élőben.
De pontosítsunk egy kicsit jobban, ugyanis ha playchessen játszol ember ellen és azután kapsz élőt, az szerintem nem mérés, hanem pontnyerés.
Mérés az, amikor gép ellen játszol és az számolja ki az erősséged.
Már a Chessmaster is rendelkezett ilyen lehetőséggel, de az csak egy bizonyos szint felett mért pontosan, pl ha már legalább mester szinten játszol, a programnak legalább mester szintje ellen.
Gyenge játék esetén, vagy korai feladásánál is végez számolást, de az nem lehet valódi érték, mivel nem elég minősíthető a játék.
Válaszol
  




Jelenlevő felhasználók ebben a témában:
1 Vendég